Úcta a respekt: K žákům, rodičům, kolegům i k sobě navzájem. Vytváření prostředí, kde se každý cítí přijímán a respektován bez ohledu na své odlišnosti.
Spolupráce a sounáležitost: Podpora týmové práce, vzájemné pomoci a budování pozitivních vztahů v kolektivu třídy i školy. Pocit sounáležitosti s místní komunitou.
Odpovědnost: Vedení žáků k odpovědnosti za své učení, chování i za své okolí.
Poctivost a Fair play: Důraz na čestné jednání, dodržování pravidel a principy fair play ve všech oblastech školního života.
Tolerance a otevřenost: Výchova k toleranci k odlišným názorům a kulturám, podpora otevřené komunikace a dialogu.
Radost z učení a zvídavost: Podněcování přirozené dětské zvídavosti a snahy objevovat nové poznatky. Vytváření pozitivního vztahu k učení.
Kreativita a inovace: Podpora tvořivého myšlení, originality a hledání nových řešení.
Ochrana životního prostředí: Získávání hodnot, environmentální uvědomělosti a úcty k přírodě.
Tradice a historie: Respektování historie školy a místní komunity, navazování na osvědčené postupy.
Principy
Individuální přístup: Zohledňování individuálních potřeb, schopností a tempa každého žáka.
Prožitkové učení: Využívání aktivních metod výuky, zapojení smyslů a praktických činností pro hlubší porozumění.
Hravost a motivace: Využívání herních prvků a metod pro zvýšení motivace a radosti z učení.
Partnerství s rodiči: Budování otevřené komunikace a spolupráce s rodiči jako důležitými partnery ve vzdělávání dětí.
Bezpečné a podnětné prostředí: Zajištění bezpečného fyzického i psychického prostředí, které podporuje učení a osobní rozvoj.
Inkluzivní vzdělávání: Snaha o integraci žáků s různými vzdělávacími potřebami.
Průřezová témata: Zařazování aktuálních a relevantních témat do výuky (např. environmentální výchova, mediální gramotnost, multikulturní výchova).
Reflexe a sebereflexe: Podpora žáků v uvědomování si vlastního učení a v hodnocení svého pokroku.
Kontinuita vzdělávání: Propojení výuky mezi mateřskou a základní školou pro plynulý přechod dětí.